Travis

   
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Sun 28 Oct, 2007 8:24 PM Quote
Ja, på mit her Sønderjylland er vi også flest 17-19-årige. Havde "frygtet" da jeg kom herned, at jeg ville være den yngste, men da der også er 8-10 klasse i bygningen er det jo meget naturligt for de fleste at fortsætte her (i stedet for gymnasiet 30 km væk i Tønder). Vi har én kvinde i fyrrerne og min bedste veninde her er 21, men de er så vistnok også de eneste "ældre" på vores årgang (af 32).
Forståeligt nok at din veninde ikke ville fortsætte der. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun var, men det er vel begrænset hvor meget hun havde til fælles med en flok hormonforstyrrede teenagere. ;)

Jo, jeg mener også at have hørt noget om nogle stjålne bøger - kender dog ikke detaljerne.
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Sun 28 Oct, 2007 8:49 PM Quote
Hun var vist 24, nu kan jeg slet ikke huske det mere. Der er jo en vis forskel på at være 18 og at være 24, trods alt. På en eller anden måde er der forskel på den måde, man griber det hele an på. Jeg har selv gået på handelsskolen i Sønderborg, og jeg var 19, da jeg blev handelsstudent. Jeg gik i klasse med et par stykker, som var nogle år ældre, og der var en tydelig forskel. Jeg mener selv, at jeg var en ret seriøs (læs: nørdet) studerende, og min bedste veninde i klassen var 3 år ældre end mig. De fleste af dem på min egen alder var til dels endnu ret barnlige. Ikke at jeg selv var helt vildt voksen, men alligevel. Jeg er stadig rigtig god veninde med hende "den gamle", men i dag virker de tre års forskel slet ikke som nogen forskel :o)

EDIT: fik lige læst ovenstående igen, og er ikke sikker på, det giver mening... håber, at du forstår det :oP
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Sun 28 Oct, 2007 10:49 PM Quote
Jo, det giver fin mening. ;)
Det er klart, at jo ældre man bliver, jo mindre betyder aldersforskellen. Personligt er nogle af de bekendte jeg snakker bedst med og har mest til fælles med op til 7 år ældre - men jeg tænker egentlig sjældent over det. Så i sidste ende må det jo være modenhed + personlighed det kommer an på. Selvom de venskaber nok ikke havde fungeret da jeg var 10. ;)
 
Re: Spanish speakers - need help!
killer queen
Posts: 492
killer queen Posted Mon 29 Oct, 2007 4:19 AM Quote
ok!I don't understand a single word or what you're saying but I speak spanish too, so if you have any doubt, don't hesitate, we're here to help.

Hugs!
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Mon 29 Oct, 2007 9:50 AM Quote
Det lyder lidt som mig - jeg har også altid søgt venner, der var ældre end mig :o) I hvert fald indtil et vist punkt. Som du selv siger, så betyder forskellen mindre og mindre som årene går :o)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Mon 29 Oct, 2007 2:21 PM Quote
killer queen wrote:
ok!I don't understand a single word or what you're saying but I speak spanish too, so if you have any doubt, don't hesitate, we're here to help.

Hugs!


Thanks! But be careful what you sign up for. I have paper handins practically every week. Next thing you know I'll be bombarding you with them! :p
 
Pages Previous 1 2 [3] All Times BST Current Time 12:53 PM
Post Reply