Travis

   
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Fri 26 Oct, 2007 2:12 PM Quote
Ja, nu var dette min første Travis koncert, men har da set optagelser osv. hvor stemning så ud til at være væsentlig bedre. Bedre held næste gang!
Jeg var også helt oppe at køre da bandet kom på scenen - ikke mindst da jeg havde glemt alt om denne entre. Og så blev det jo ikke dårligere af, at det var lige ved siden af mig, de hoppede over. :D (Selvom deres security-person skubbede lige lovligt voldsomt til mig...).
Sidst men ikke mindst er min veninde, der før var en lidt "casual" fan, meget gladere for dem nu og synes at Fran er noget så dejlig, hehe :p
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Fri 26 Oct, 2007 3:02 PM Quote
Det kan kun anbefales at tage til Glasgow at høre dem. Stemningen dér kan ikke overtræffes!

Jeg stod desværre lige én person for langt væk til at komme til at trykke hænder med nogen. Men det overlever jeg vel... ;o)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Thalia
Posts: 76
Thalia Posted Fri 26 Oct, 2007 3:10 PM Quote
What language is that????
Iwant to learn it. You got almost three languages. That;s great :)

I speak spanish as well :)
but I think I'm too late to help you out. Sorry!!
 
Re: Spanish speakers - need help!
Monica
Posts: 3592
Monica Posted Fri 26 Oct, 2007 3:29 PM Quote
I think it's Danish ;)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Fri 26 Oct, 2007 3:38 PM Quote
Monica wrote:
I think it's Danish ;)


And you're right! :o)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Fri 26 Oct, 2007 3:44 PM Quote
Hanne wrote:
Det kan kun anbefales at tage til Glasgow at høre dem. Stemningen dér kan ikke overtræffes!

Jeg stod desværre lige én person for langt væk til at komme til at trykke hænder med nogen. Men det overlever jeg vel... ;o)


Det er da også et mål at komme dertil - der er bare lige det problem med skolen...kan ikke bare lige tage fri for at tage til koncert.. :(
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Fri 26 Oct, 2007 3:48 PM Quote
Thalia wrote:
What language is that????
Iwant to learn it. You got almost three languages. That;s great :)

I speak spanish as well :)
but I think I'm too late to help you out. Sorry!!


Well, technically I've got four languages...Danish, English, German and Spanish. In high school here you have to study at least two languages outside Danish - already had English and German when I started here but I really wanted to learn Spanish. So there. :)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Fri 26 Oct, 2007 7:38 PM Quote
Ulrikke wrote:

Det er da også et mål at komme dertil - der er bare lige det problem med skolen...kan ikke bare lige tage fri for at tage til koncert.. :(


Det er det gode ved at være ude i arbejdslivet... man har feriedage, der kan bruges på den slags ;o)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Fri 26 Oct, 2007 7:39 PM Quote
Ulrikke wrote:

Well, technically I've got four languages...Danish, English, German and Spanish. In high school here you have to study at least two languages outside Danish - already had English and German when I started here but I really wanted to learn Spanish. So there. :)


Same here... I've learned German and English, and studied French. I also had three years of Spanish, but I've all but forgotten it by now, unfortunately.
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Fri 26 Oct, 2007 8:26 PM Quote
Hanne wrote:
Ulrikke wrote:

Det er da også et mål at komme dertil - der er bare lige det problem med skolen...kan ikke bare lige tage fri for at tage til koncert.. :(


Det er det gode ved at være ude i arbejdslivet... man har feriedage, der kan bruges på den slags ;o)


Ja, jeg glæææder mig også til at være færdig med uddannelse. Får min studentereksamen til sommer (håber jeg da!) og skal så i gang med en videregående uddannelse.
Hvad laver du så derude i arbejdslivet? "Technical Writer" - hvad vil det sige?
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Fri 26 Oct, 2007 8:34 PM Quote
Ulrikke wrote:
Ja, jeg glæææder mig også til at være færdig med uddannelse. Får min studentereksamen til sommer (håber jeg da!) og skal så i gang med en videregående uddannelse.
Hvad laver du så derude i arbejdslivet? "Technical Writer" - hvad vil det sige?


Hvad vil du så i gang med for en uddannelse? For at tage den lidt længere version af min uddannelse: jeg blev færdig med handelsskolen i 99 (åh nej, er det så længe siden??), og fortsatte så med en erhvervssproglig bachelor på handelshøjskolen i Århus. Jeg læste engelsk og fransk, og brugte endda et semester i Frankrig, men engelsk var nu det nemmeste ;o) Efter bachelor boede og arbejdede jeg et år i Glasgow. At valget faldt lige på den by havde nok noget at gøre med en vis gruppe. Lidt tyndt grundlag måske, men hvis man skal vælge en by i Storbritannien, kan man jo ligeså godt tage én, der siger én noget. Nå, men jeg kom hjem igen og tog en cand.ling.merc i engelsk, hvilket betyder, at jeg er tolk og translatør. Nu er jeg så endt som technical writer, hvilket betyder, at jeg beskæftiger mig med dokumentation af et computersystem. Siden er der også kommet test og support af systemet til. Det er altså sådan noget med teknisk engelsk :o)

Håber ikke, du er faldet i søvn :oP
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Fri 26 Oct, 2007 11:59 PM Quote
Nej, slet ikke. Især fordi meget af det ligger tæt op af ting, jeg også har overvejet - læse engelsk på uni, translatør/tolk. Ind til videre er jeg dog endt med at ville være bibliotekar (hvilket tager 3½ år) Min mor var bibliotekar på Det Kongelige Bibliotek, og bibliotekar er således noget af det første, jeg nogensinde har villet være. I folkeskolen var jeg så i praktik på et folkebibliotek, hvor jeg befandt mig rigtig godt. Så nu regner jeg med at forsøge det, men det kan jo sagtens nå at ændre sig mange gange (hvilket det allerede har gjort!)
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Sat 27 Oct, 2007 7:21 AM Quote
Det må være vildt spændende at være biblotikar på det kongelige bibliotek! Jeg forestiller mig, at man har fat i nogle helt specielle og unikke bøger. Det er nok en anelse mere spændende at være biblotikar på et lille kommunebibliotek.

Er det ikke noget med, at man i disse dage nærmest skal bestemme sig for, hvad man vil lave, efter det første år på gymnasiet?
 
Re: Spanish speakers - need help!
Ulrikke
Posts: 32
Ulrikke Posted Sat 27 Oct, 2007 11:09 PM Quote
Jah, jeg ved ikke hvor spændende det var. Det var mest tidskrifter hun beskæftigede sig med, og der skulle efter sigende være rigtig "nederen" at være nu pga. en masse omstrukturering..
Njah..det ved jeg ikke. Vi skulle ikke, men nu går jeg heller ikke på gymnasiet, men på studenterkursus (studentereksamen på 2 år - og nej, det er ikke det samme som HF ;) ).
 
Re: Spanish speakers - need help!
Hanne
Posts: 2782
Hanne Posted Sun 28 Oct, 2007 6:48 PM Quote
Nej, jeg kender godt studenterkurser :o) Min bedste veninde gik i gang med et, men der var lidt for mange teenagere på holdet. Hun tog HF på VUC i stedet.

Tja, tidskrifter er måske ikke det mest ophidsende. Når man siger det kongelige bibliotek tænker man jo mere på sjældne bøger og den slags. Var det ikke der, der blev stjålet værdifulde bøger fra over en årrække?
 
Pages Previous 1 [2] 3 Next All Times BST Current Time 12:50 PM
Post Reply